Modnie jest być celiakiem?

Spotkałam się ostatnio ze stwierdzeniem, że „modnie jest być celiakiem”… Domyślam się, że osobie chodziło o bycie na diecie bezglutenowej i o popularność książki dr. Davisa „Dieta bez pszenicy”. Nie zgadzam się jednak z tym, że niejedzenie pszenicy ma w jakiś sposób pozycjonować ludzi w społeczeństwie jako modnych… Zgadzam się za to ze sformułowaniem, że dbanie o siebie, w szczególności poprzez odżywianie jest modne… jest tematem na czasie… Bo w ogóle o jedzeniu dużo się ostatnio mówi (a może to ja przebywam w takim środowisku… hmm..)

Biorąc pod uwagę, jak bardzo obniżyła się jakość jedzenia w ostatnich czasach:
– warzywa i owoce są modyfikowane, po to, aby były bardziej wydajne i mniej podatne na choroby,
– zwierzęta hodowane do spożycia karmione są  specjalnymi przyspieszającymi wzrost mieszankami,
– pieczywo, ciastka itd.. zawierają polepszacze smaku, spulchniacze itd…
– z mięsa na patelni wypływa woda (czy coś),
– jogurt z owocami nie zawiera potrzebnych bakterii…
to nic dziwnego, że liczba chorób na które zapadają ludzie się powiększyła. Pożywienie, które nie jest zdrowe, które długo zalega w układzie pokarmowym, które zawiera substancje, z którymi organizm sobie nie radzi broni się dokąd umie… Z czasem jednak przestaje mieć na to siłę i ogłasza stan alarmowy, czyli zaczyna nas boleć….Stawy, na które ostatnio skarżą się moi znajomi to może być efekt trudności w trawieniu glutenu.

Czy modnie więc jest być celiakiem? A może po prostu modnie jest być zdrowym, uśmiechniętym, zadowolonym…?

A gdybyśmy zdecydowali się, ze względów zdrowotnych, zrezygnować z jedzenia pszenicy? Co by się stało? Czy przemysł piekarniczy nie musiałby się przestawić na inny rodzaj produkcji? Jakiego rzędu są to koszty? Nie chodzi przecież tylko o linie produkcyjne ale też o receptury, czyli o czas…

Czyli, że nie ma strachu? Branża piekarska z całą pewnością czuje na plecach chłodny powiew nowego trendu…

Opt In Image

Bądź ze mną w kontakcie!

Zapisz się do newslettera, który wysyłam zwykle raz w tygodniu. Będziesz wtedy zawsze na bieżąco z tym, co u mnie i u moich klientów. A w ogóle, to lepiej mi pisać, dla tych, którzy czekają - nie dla wszystkich:D

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych i handlowych, w tym otrzymywanie newslettera od "Zasmakuj w życiu"