O zimowym odkładaniu i planowaniu

Dlaczego jesień i zima to dwie pory roku, kiedy przybieramy na wadze?
Mówi się, że organizm kumuluje energię, żeby nas rozgrzać… Może i tak… 
Moim zdaniem główną przyczyną jest to, że jesienią przerywamy aktywność ruchową, którą lubimy: jazdy na rowerze, pielęgnowanie ogrodu, spacery z psem, gry z dziećmi na boisku itd…
Czy przybranie na wadze w okresie zimowym można powstrzymać?
Oczywiście… Potrzeba się tylko do tego przygotować.

  1. zakupy – potrzebujesz jeść tak, aby było zdrowo i pożywnie. Gdy w twoim koszu znajduje się tylko główka salaty będzie ci trudno opanować wieczorne podjadanie (czy podjadanie w ogóle). Codziennie potrzebujesz się dobrze odżywiać, a zimą potrzebujesz też zatroszczyć się o swoją odporność. W twoim koszyku powinny znaleźć się produkty, które to wzmocnią. Możesz pomyśleć, że rekomenduję pastylki prosto z apteki. Nic z tych rzeczy… Warzywa sezonowe – oto, co sprzyja Twojemu zdrowiu i figurze. Uważaj jednak na tłuste dodatki: np. majonez to wielki zdrajca, a wiele tradycyjnych potraw w naszej kuchni opiera się właśnie na tym dodatku. To samo ze śmietaną czy masłem. Twoje dania nie muszą być tłuste, aby odżywiały. 
  2. zajęcia sportowe – skoro nie możesz swobodnie wyjść na powietrze, potrzebujesz umówić się ze sobą, że uprawiasz sport. Potrzebujesz ćwiczeń, które pomogą Ci zachować kondycję do wiosny oraz utrzymają twój organizm w spalaniu. Bardzo dobra jesienią i zimą jest siłownia. Wybierz się też na zajęcia aerobiku czy zumby. Jeśli zdecydujesz się na pływanie skorzystaj z rekomendowanego przez trenera treningu. Zamienisz w ten sposób nudne (niektórzy tak twierdzą) pluskanie się w korzystny trening wytrzymałościowy…
Opt In Image

Bądź ze mną w kontakcie!

Zapisz się do newslettera, który wysyłam raz w tygodniu

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych i handlowych, w tym otrzymywanie newslettera od "Zasmakuj w życiu"

%d bloggers like this: