Słodycze. CD

Poprzednio pisałam o tym, że odchudzanie to sztuka drobnych sztuczek:)

 Poniżej kilka moich pomysłów na poradzenie sobie z chęcią na słodycze:

  1. Przede wszystkim jedz regularnie. Jak jesz regularnie to utrzymujesz
    balans w organizmie, a ten sprzyja utrzymywaniu uwagi z daleka od
    słodyczy.
  2. Nie rezygnuj ze
    słodyczy. Mózg jest głupi i jak czegoś sobie zabronisz, to on sprawi, że
    nie przestaniesz o tym myśleć. Lepiej daj sobie więc możliwość je zjeść
    i ewentualnie znajdź sposób, by sobie odmówić słodyczy zamiast tęsknić
    za nimi i stale o nich myśleć.
  3. Przygotowuj słodycze sama, w
    mini-porcjach. Zaopatrz się w foremki do muffinów i rozdzielaj swoje
    ukochane ciasta na małe porcje. Zjadaj pojedynczo. Nie wszystko na raz.
  4. Minimalizuj ilość cukru – w słodyczach najlepsze jest to, że jest w
    nich cukier. Sprawdź, jak bardzo jesteś w stanie zmniejszyć ilość cukru,
    aby cieszyć się ich smakiem. Poszukaj przepisów na odchudzające ciasta
    (ja inspirowałam się blogiem Dietetyczne Fanaberie); możesz zastąpić
    cukier xylitolem, miodem, melasą trzcinową. Uzyskasz inną „słodkość”,
    ale dalej będzie to słodycz. UWAGA!!! Słodziki to „zuo”. Robią więcej
    szkody niż pożytku, więc wyrzucaj, rezygnuj itd..
  5. Eksperymentuj. Tradycyjne ciasta są pysze, ale nowe ciasta także. Z
    moich najciekawszych odkryć: owoce pod kruszonką (ale kruszonka to
    domowe crunchy) wg Nigelli Lowson; sernik bez pieczenia (wg bloga
    Dietetyczne Fanaberie), gruszki pieczone z bitą śmietaną (przepis z
    magazynu, który uwielbiam i prenumeruję Kuchnia. Magazyn dla smakoszy) Wtedy z tych słodyczy otrzymujemy przyjemny, odżywczy posiłek (podwieczorek?) i nie mamy potrzeby już podjadać.
  6. Zamień słodycze na owoce – oczywiście nie zawsze będzie to proste,
    ale cukier z owoców jest lepszy dla organizmu. Upiecz je, ugotuj, dodaj
    żelatynę, utop w galaretce albo posyp cynamomen itd… Szukaj
    inspiracji:)
  7. Celebruj jedzenie słodyczy – znajdź na to sposób:
    jedz słodycze 1xtydz, jedz tylko wyjątkowe słodycze – mnie pomagało
    domowe fondue z owocami, bo trzeba je przygotować, poczekać a potem
    zjada się je małymi porcjami. Na zdjęciu mój pomysł na celebrację
    słodyczy, czyli pomysł na fondue czekoladowe. Szukałam czegoś małego… i
    znalazłam.

Opt In Image

Bądź ze mną w kontakcie!

Zapisz się do newslettera, który wysyłam raz w tygodniu

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych i handlowych, w tym otrzymywanie newslettera od "Zasmakuj w życiu"

%d bloggers like this: